کفپوش راک با 4 دهه فعالیت در زمینه تولید کفی و کفپوش گرانولی در کنار شماست. از اینکه به ما اطمینان کردید سپاسگذاریم.

اطلاعات تماس

021-88329984

ایران، تهران، خیابان مطهری، خیابان سنایی، کوچه 19، پلاک 13، طبقه 5 ، واحد17

ockkafpooshetehran@gmail

کاربرد کفپوش گرانولی در اصطبل اسب

کاربرد کفپوش گرانولی در اصطبل اسب

بهداشت اصطبل اسب

يكي از فاكتورهای مهم برای افزايش كارآيي و كاهش هزينه هاي پرورش و نگهداری اسب، جلوگيری از امراض و بيماري های انفرادی و واگيردار حیوان است. تلفات در اثرسؤ مديريت، بيماري ها و انگل های داخلی و خارجی سبب خسارات در صنعت پرورش اسب مي شود. در این بین بهداش محل نگهداری اسب یا همان اصطبل از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال، سلامت دستگاه تنفسی اسب هنگامی‌ که اسطبل کثیف باشد و گرد و غبار در در محل باشد ممکن است به خطر بیفتد.

استانداردهای لازم برای محل نگهداری اسب

اسب ها بیشتر اوقات شبانه روز را در اصطبل به سر می برند. محل نگهداری این حیوانات باید دارای شرایط زیر باشد :
– آفتاب گیر باشد، تا هم خود اسب و هم محیط اطراف او در معرض تابش نور خورشید بوده و در معرض امراض ناشی از عدم تابش نور قرار نگیرد. اسب بطور مداوم خود را تخلیه میکند و محیطی مناسب برای رشد و نمو میکروبها بوجود می آورد و میکروب امراضی از قبیل کزاز در محیط آلوده اصطبلی بدون نور آفتاب ، براحتی زندگی می کنند.

– دارای فضای کافی بوده تا اسب براحتی در آن گردش کرده و بخوابد و بلند شود . اسبها در صورت احساس امنیت و داشتن فضای کافی براحتی می خوابند.

– حرارت ثابتی داشته باشد.
– دیوارهای آن از مصالحی ساخته شده باشد که در اثر سایش اندام های اسب با آن ها ،او را زخمی نکند .

– آخورها و کف آن قابل شستشو باشد و هر چند روز یکبار بخصوص آخورها ، تمیز شوند. بستر نرم و پوشیده از کلش یا خاک اره باشد تا براحتی قابل حمل و نقل بوده و هرچند روز یکبار تعویض شوند.
– درب ها به اندازه کافی فضا برای ورود و خروج اسب داشته باشند.
– حصارهای بین اتاقکها طوری تعبیه شوند که اسبها براحتی یکدیگر را دیده و از مصاحبت با یکدیگر لذت ببرند.

نوشتار مرتبط: نصب کفپوش گرانولی چگونه است

کفپوش اصطبل اسب

کف اصطبل از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که حیوان روی آن گام بر می دارد و استراحت می کند. استفاده از کفپوش گرانولی در کف آخور ضمن ایجاد نرمی زیر پای اسب، امکان شسنشوی سریع آن را فراهم می کند. این کفپوش ها ارتجاعی بوده و سبب راحتی سم اسب می شود. میزان ضخامت و تراکم استفاده شده در این محصول ایده آل وزن و حرکات اسب می باشد و در زیر گام های حیوان تغیر شکل نمی دهد. از کفپوش های اصطبل برای ماشین های حمل و جابه جایی اسب نیز استفاده می کنند.

گرچه این کفی ها دارای وزن متعادلی هستند و با پا خوردن به راحتی جابجا نمی شود اما برای بهتر چفت شدن آن می توان از کفپوش پازلی گرانولی استفاده کرد که گوشه های آن از 4 طرف به سایر تکه ها متصل می شود.

کفپوش اصطبل اسب
کفپوش اصطبل اسب

حذف رطوبت در اصطبل

وجود کفپوش گرانولی اصطبل سبب می شود فاصله ای بین زمین و کفی قرار گیرد و رطوبتی در محل باقی نماند. خیس بودن جای اسب باعث سر خوردن سم اسب ها، انتقال سریع بیماری و مشکلات پوستی برای حیوان می شود. کهیر زدن در اثر رطوبت زیاد جایگاه اسب بسیار شایع است. به دلیل حفظ تمیزی اصطبل و شستشوی ناشی از آن، کف اصطبل تا حدودی نمناک می شود که همین موضوع سبب سردی و خیسی زیر پای اسب می شود. قرار گیری این کفی ها این موضوع را برطرف می کند. این محصول به راحتی قابل شستشو است و خیسی را در خود نگه نمی دارد

نوشتار مرتبط: ویژگی های اصطبل اسب

کفپوش اصطبل اسب قابلیت جابجایی دارد. اگر رطوبت ناشی از نظافت مکرر زیر آن جمع شده باشد همین ویژگی سبب می شود کفی ها را به راحتی بردارید و محل را نظافت کرده و دوباره کنار یکدیگر چیدمان کنید.

وجود کفپوش گرانولی در اصطبل سبب حرفه ای تر شدن و افزایش لول اصطبل می شود. پانسیون های تازه تاسیس برای

مزایای کفپوش اصطبل اسب

  • شستشوی فوری و نظافت محل استراحت اسب
  • به دلیل آرامش اسب بر روی این کفی ها، راندمان سوارکاری اسب بالاتر می رود
  • بیماری های محیطی کمتری اسب را درگیر خواهد کرد
  • سبب ارتقا پانسوین اسب از نظر کلاس و درجه حرفه ای خواهد شد
  • عدم جذب رطوبت وعبور آب از زیر کفپوش

نظافت کفپوش اصطبل

شستشو و نظافت کفپوش گرانولی اصطبل بسیار کار ساده و راحتی است. برای نگهداری این محصول تنها کافیست در ابتدا سطح آن را جارو کنید تا فضولات اسب، کاه و سایر غبار از روی آن برداشته شود. سپس در زمان های مشخص شده به صورت دوره ای روی آن آب گرفته و با تی و جارو باقیمانده کثیفی ها را شستشو کنید. برای حفظ طول عمر کفپوش از مواد شوینده جهت نظافت کفی ها استفاده نکنید. از سویی مواد شوینده و دترجنت خود باعث مشکلات ریوی در حیوان می شود.

نوشتار مرتبط: چگونگی تمیز کردن کفپوش گرانولی

  • منبع: به نقل از بیتونه

نویسنده

کفپوش راک

کفپوش راک، قدیمی ترین تولید کننده انواع کفپوش گرانولی و کفپوش لاستیکی در ایران است. سبد اصلی محصولات این مجموعه شامل طیف وسیعی از انواع پوشش های گرانولی نظیر کفپوش باشگاهی و ورزشی، کفپوش تاتامی، کفپوش پارکی، کفپوش درجاریز می باشد. تمامی تولیدات راک بر حسب نیاز دارای استاندارد ملی ایران هستند. تلفن تماس: 88329984-021